Frases

Qui sembra rebel·lia, recull la llibertat /// Que no ens guanyi la por, el demà avui és nostre.

12 de febrer del 2012

L’esperit de les escoles!


Ves a saber perquè quan els pares i mares busquem escola pels nostres fills només pensem en el projecte educatiu, en el claustre de mestres i en la direcció de l’escola, fins i tot en l’immoble. I quina espifiada més gran!

Fa uns dies, parlant d’escoles (en aquestes dates deu ser conversa habitual per uns quants) una amiga em va dir que per saber d’una escola s’ha mirar primerament el component social de l’escola, o sigui a les famílies. I desprès podem fer un cop d’ull a les notes, als projectes d’escola i als equips docents, però tot això ha de ser desprès no pas abans.

Qui marca el dia a dia d’una escola, a banda de les qüestions estrictament pedagògiques, sons els alumnes i per tant les famílies. En som un component essencial i no sempre ho tenim clar. Que una escola funcioni, les famílies en som també responsables.

I parlo per mi i per les meves circumstàncies, per la manca de tot, per la misèria humana, per la falta de ganes, per l’egoisme extrem, pel poc exemple que sabem donar, per les pobreses de l’ànima, per la comoditat que ens inunda, per la manca absoluta de compromís, per les ganes de no fer res a canvi de res, pels prejudicis, per les falses aparences, per la falta de criteri, pels judicis de valor i per la pobretat de cor.

L’essència d’una escola és fa també de portes enfora, és també el que hi ha cada dia a la porta a l’hora d’entrar i sortir, és també el que s’hi parla i s’hi pensa, el que es fa o no es fa, els que s’hi diu o el que s’hi calla.

Famílies, quan busqueu una escola per les criatures, aixequeu una mica el cap i les mires i busqueu als familiars dels alumnes, segur que hi percebreu més i millor.

2 comentaris:

  1. Doncs si, Maricel, t'he entès, i tens tota la raó. És cert que quan busquem escola pels nostres fills el primer que s'ens presenta són les instal.lacions del centre (Portes Obertes) i a rel d'això no podem fer una valoració de quina serà la qualitat d'ensenyament. També, i només quen ja s'ha iniciat el curs comencem a conèixer els mestres. A part de les famílies, igual que a simple vista es valora les instalacions del centre i l'equip docent des de el punt de vista professional, també s'ha de tenir en compte les persones que hi treballen des del perfil humà; doncs poden haver-hi uns excel.lent professionals en la seva especialitat però pèsims com a persones. A part de les oposicions i proves que se'ls hi fa als mestres per accedir a un centre escolar també tots haurien de ser sotmesos a proves (patològiques-psicològiques, psociològiques...) a banda de les ja establertes pel Departament; tot i que això pot ser difícil d'esberinar sinò és sobre el terreny: conserges, tutors, monitors de casal, de menjadors, directors, mestres... tots haurien de fer proves especials abans tractar amb menors.

    ResponElimina
  2. Completament d'acord !!! i a més a més, les proves haurien de ser periòdiques, especialment també per veure el grau de motivació. No podem tenir gent cremada i cansada en l'àmbit educatiu, no ens ho podem permetre, hi ha massa en joc. Gràcies pel comentari.

    ResponElimina